Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

fredag 15. januar 2010

Advokaten min Terje Scavenius

I forbindelse med ulykken, ble temaet erstatning raskt brakt på banen. I den forbindelse ble det anbefalt å melde meg inn i Landsforeningen for trafikkskadde (LTN) og Landsforeningen for ryggmargsskadde (LARS). Jeg meldte meg inn i begge foreningene, og ble oppringt av LTN. De hadde fanget opp mitt medlemsskap i Politiets fellesforbund (PF), og ordnet derfor advokat gjennom PF. Som medlem i LTN har man rett på advokat bistand, men vi valgte å gå gjennom fagforbundet mitt PF, som også tilbyr gratis advokat bistand.

PF og LTN ordnet kontak med advokat Terje Scavenius. Det tok ikke lang tid, før Terje møtte på rommet mitt på Sunnås. Først og fremst for å bli kjent med meg og min situasjon, men også for å gi meg innføring i mine rettigheter. Det var et absolutt opplysende møte for begge parter. Var det noe jeg ikke var veldig god på, var det forsikringsrett. Men etter dette første møtet var jeg blitt enda litt klokere, men også noe forvirret. Etterhvert har kunnskapen blitt bedre, og jeg er blitt en erfaring mye rikere.

Terje har lang erfaring på erstatning og forsikringsrett. Han oser av kunnskap, men har også evnen til å formidle kunnskapen på en folkelig og forståelig måte. Men ikke bare det. Han har bygd seg opp en enorm erfaring og kunnskap om det å være skadet. Og dette er det beste med Teje. Terje er et fantastisk medmenneske, rådgiver og veileder. Går jeg et skritt for fort frem, er han der med pekefingeren og ber meg om å tenke meg om en gang til. Alt i den hensikt at jeg skal kunne ha et best mulig liv med meg selv og familien.

Terje har også kunnskap om rettigheter jeg har som skadet i kommunen. Noe av det første han gjorde opp mot kommunen, var å arrangere et møte med meg og kommunen. Resultatet var at jeg har fikk meg en koordinator i kommunen. Hun heter Tove, og er en fantastisk støtte og veileder, som bidrar på sitt fagfelt.

For andre som trenger advokatbistand innenfor forsikrings og erstatningsrett, vil jeg derfor anbefale Terje Scavenius av hele mitt hjerte. Han er veldig opptatt av klientens beste, og kontakter meg jevnlig (nesten ukentlig). Og jeg kan selvfølgelig ringe han tilbake om absolutt alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar